Update 1 voor mijn bonusdoel

Mijn bonusdoel luidt: “voor elk etenswaar na de eerste 10 die ik vind die ik lust (doel 046), hoef ik één euro minder te doneren aan een goed doel (doel 001) [15]”. Aangezien ik dit al een tijdje geleden heb ingevoerd, zal ik nu maar eens een update geven. 1) Wat zijn die nieuwe 15 etenswaren die ik lust (eigenlijk 13)? 2) Hoeveel etenswaren (inclusief de eerste 10) eet ik ook echt regelmatig? 3) Waarom doe ik dat niet met de anderen?

De lijst met dingen die ik nú wel lust, in tegenstelling tot vóór juli 2011 (de eerste twaalf konden jullie al kennen, en van die eerste twaalf tellen de eerste tien niet mee voor dit bonusdoel, want die telden voor het originele doel 46 “10 nieuwe etenswaren vinden die ik lust”):
01. Knor drinkbouillon kip
02. Knor drinkbouillon tuinkruiden
03. Oreo
04. Atkins Chocolate Chip Crisp Day Break reep
05. Achterham op toast
06. AH naturel mueslireep
07. Davitamon multi boost 12+ (vitaminepillen)
08. Maggie drinkbouillon tuinkruiden
09. Cup-a-soup groente (in het begin niet, nu wel)
10. Cup-a-soup kip (in het begin niet, nu wel)
11. AH zomerfruit mueslireep
12. Luikse wafel (zonder chocolade, met chocolade luste ik al best lang)
13. Blauwe Aquarius
14. Komkommer
15. Gebakken aardappels
16. Calvé Yofresh mayonaise
17. Duo Penotti
18. Sisi Orange No Bubbles (grote fles)
19. Sisi Orange No Bubbles (klein flesje, andere soort smaak)
20. Brood in bouillon
21. Sisi Mango No Bubbles
22. Kroket
23. Yum Yum Noodles
24. KipNugget
25. Broodje kroket

Dit drink ik tegenwoordig héél veel

Deze etenswaren eet ik regelmatig:
01. Knor drinkbouillon kip
02. Knor drinkbouillon tuinkruiden
07. Davitamon multi boost 12+ (vitaminepillen)
11. AH zomerfruit mueslireep
15. Gebakken aardappels
17. Duo Penotti
18. Sisi Orange No Bubbles (grote fles)
20. Brood in bouillon
En met regelmatig bedoel ik zeker maandelijks, maar dat is geen goede graadmeter, want ik ben nogal een periode-eter. Ik heb al bijna een maand geen Duo Penotti gegeten, terwijl ik dat daarvoor wel regelmatig at. Nu heb ik er minder zin in en eet ik het dus niet. Vooral de gebakken aardappels en de drinkbouillons vind ik een héle goede verbetering. De laatste van het rijtje (brood in bouillon) miste ik, al voegt het niet echt iets toe qua vitaminen. Vroeger at ik veel brood in gezeefde champignonnensoep, maar sinds ‘mijn’ champignonnensoep niet meer bestaat, lustte ik geen brood meer in soep. Toen ik net drinkbouillon lustte, lustte ik er nog geen brood in, tegenwoordig weer wel. Dat maakt het toch makkelijker om soep te eten, want alleen soep is ook weer zo weinig.

Deze etenswaren lust ik alleen, maar vind ik niet echt lekker:
09. Cup-a-soup groente (in het begin niet, nu wel)
10. Cup-a-soup kip (in het begin niet, nu wel)
14. Komkommer
22. Kroket
23. Yum Yum Noodles
24. KipNugget
25. Broodje kroket
Omdat ik ze alleen lust en niet echt lekker vind, heb ik ze ook niet toegevoegd aan mijn dieet. Bovendien zijn alle etenswaren met vlees niet goed voor het milieu, waardoor ik ook niet de neiging heb om het toe te voegen aan mijn dieet. En de échte soepen (in tegenstelling tot de drinkbouillon-varianten) hebben toch nog een iets té uitgesproken smaak om ze nu al in mijn dieet te stoppen. Dat doe ik wel volgend jaar of over een paar jaar, in ieder geval ooit. Wanneer precies kan ik natuurlijk niet voorspellen. Veranderen van dieet gaat bij mij alleen niet van de ene op de andere dag.

Alle andere etenswaren voegen niet echt iets toe aan mijn dieet. AH naturel mueslireep is bijvoorbeeld bijna hetzelfde als de zomerfruit-variant. En aangezien ik de tweede lekkerder vind, eet ik alleen maar die. De Maggie drinkbouillon is bijna hetzelfde als de Knor-variant. Nog meer koeken (Oreo) toevoegen aan mijn dieet is ook niet echt handig. Zulk soort redenen gelden voor alle andere etenswaren.

Op mijn lijstje van wat ik nog wil proberen, staat op dit moment:
01. Chocolademelk
02. Mandarijn
03. Hamburger
04. Frikadel
05. Watermeloen
06. Appelflap
07. Zalm
08. Kipfilet
09. Kippenpoot
10. Aardbeiensoftijs e.d.
11. Nutella op brood
Maar ik houd hem niet echt goed bij. Als jullie nog meer etenswaren kennen die 1) geen ingewikkelde smaak hebben, 2) niet erg uitgesproken zijn en 3) geen vervelende structuur hebben, noem ze vooral. Grote kans dat ze op mijn lijst komen en dat ik ze ooit probeer!

Naast alle producten die ik lust heb ik er nog een stuk meer geprobeerd. Ik denk dat ik ongeveer de helft van alle nieuwe dingen die ik probeer lust, dus dat wil zeggen dat ik er een stuk of 50 heb geprobeerd sinds juli 2011. Als je het vergelijkt met wat ik daarvoor probeerde, is dat héél veel.

Dit bericht is geplaatst in de categorie 101 doelen. Bookmark de permalink.

11 Reacties op Update 1 voor mijn bonusdoel

  1. Lauradenkt zegt:

    Oh mijn god, je hebt nog nooit kipfilet op? Hoe is dat mogelijk?

  2. Esra zegt:

    Kippenpoot is veel lekkerder dan kipfilet (malser). Wat ga je met het velletje doen? 😛

  3. Esra zegt:

    Vla misschien?
    Zelf vind ik bijna alle fruit heel lekker. Ze zijn allemaal behoorlijk verschillend van structuur en smaak dus genoeg om te proberen zou ik zeggen!

    • Renze zegt:

      Gewone vla lust ik al. Ik houd niet zo van waterig of zacht eten. Een ‘prakkie’ ga ik ook pas als één van de laatste dingen lusten als dat al ooit gebeurd 😛 En fruit heeft een vrij sterke smaak. Aardbeien bijvoorbeeld kan ik er 3, 4 of 5 op (ligt aan de grootte) en daarna niet meer. En ik moet ook nog in een ‘goede bui’ zijn, anders eet ik ze niet eens op.

    • Esra zegt:

      Advocaat!

      (Aangezien het bijna Pasen is. Ik ben dol op advocaat. En de structuur is als vla. Alleen dan met meer alcohol ghehehe.)

    • Renze zegt:

      Ik doe niet aan alcohol 😛

    • Laura zegt:

      Oeh advocaat lekkah :)
      En kipfilet is lekkerder dan kippenpoten, Esra! Je lust trouwens echt heel specifieke dingen die ik eigenlijk minder lekker vind. Lust je gebakken ei?

    • Renze zegt:

      Nee, helaas niet :(

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *