Mijn gewicht van voor mijn heupblessure bereikt

gewichtHierboven zie je een grafiek van mijn gewicht vanaf het moment dat ik het bij ging houden. Op dat moment was ik al een paar maanden fanatiek aan het sporten en was ik dus al wat afgevallen, want de periode dáárvoor deed ik niet zo aan fanatiek sporten. Zo is het ook gekomen dat ik veel meer woog dan voor mijn heupblessure. Door mijn heupblessure trainde ik niet meer in de winter en die paar maanden per jaar zonder sporten is niet goed voor mijn gewicht. Nu ik weer kan hardlopen, kan ik wel gewoon in de winter sporten.

Ik weet dat ik rond de 65kg heb gewogen toen ik volgroeid was en dat ik meestal rond de 67kg woog. Dat laatste gewicht was dan ook mijn doel. En ik wist ook dat ik een keer 78.5kg heb gezien op de weegschaal, maar ik zal ongetwijfeld op een andere dag meer dan dat hebben gewogen. Toen ik begon met bijhouden, woog ik echter alweer onder de 77. Mijn eerste doel was om in bijna 8 maanden 7kg af te vallen. Daarna zou ik verder beslissen over wanneer ik de laatste 3 eraf zou willen. Het was niet dat ik per se die 7kg in 8 maanden kwijt wilde zijn, maar dat zag ik als een realistisch doel.

Ik kan niet afvallen met een ander dieet, ik moet eten zoals ik altijd eet. Het enige dat ik kan veranderen is wat minder suikers binnenkrijgen door meer water te drinken en minder dingen te eten met veel suiker. Aangezien dat sowieso beter is, heb ik dat het afgelopen jaar gedaan en wil ik daar ook mee doorgaan. Buiten dat heb ik niets veranderd aan mijn dieet. Ik ben echt afgevallen door regelmatig te sporten. En dan is 1kg per maand een prima doel. Meer dan dat vind ik sowieso echt niet nodig, de tijd nemen om af te vallen is beter want dan ben je echt structureel bezig met kleine veranderingen in plaats van dat je iets veranderd dat je niet kan volhouden nadat je je streefgewicht hebt bereikt.

In de grafiek is goed te zien 1) dat ik steeds een paar weken afviel en dan een weekje aankwam – en daar is niets mis mee – 2) dat ik in december bijna niet gesport heb en daardoor weer was aangekomen en 3) dat ik door mijn pfeiffer opeens heel erg ben afgevallen. Door pfeiffer heb je héél weinig eetlust. Ik ben 2.5kg binnen 4 weken kwijtgeraakt, iets dat je nergens anders ziet in de grafiek en dat gewoon veel te snel is, maar zonder eetlust kan ik gewoon niet veel eten. Mijn eetlust was zelfs zo weinig dat ik er soms licht in mijn hoofd van werd en dan nog steeds geen honger had. Nu is hij weer beter en zit ik al twee weken op een stabiel gewicht, 2kg minder dan dat mijn doel was.Uiteindelijk woog ik bij mijn eerste doel eind april een kilo minder dan dat mijn streefgewicht was voor dat moment. En woog ik twee maanden eerder dan ik wilde mijn uiteindelijke streefgewicht. Dat laatste is misschien te snel, maar komt vooral omdat ik tussen die twee datums heel veel gesport heb. Dat ik nu 2kg minder weeg dan mijn streefgewicht is, lag niet in de planning. Hoe het nu gaat lopen, maakt mij niet zoveel uit. Of ik 65kg of 67kg weeg: zolang het goed voelt, vind ik het best.

Dat laatste is ook waar ik het uiteindelijk voor deed, naast dat ik wilde kijken hoe mijn lichaam zou reageren op mijn oorspronkelijke gewicht. Ik heb geen last van sneller licht in mijn hoofd zijn of iets dergelijks, waar ik heel erg voor op mijn hoede was want dat is niet goed en dat kan ik nogal snel zijn met mijn dieet. Voor de rest heb ik ook nergens last van. Mijn bmi is nog heel normaal. Ik ben niet opeens heel dun. Het is gewoon goed zoals het nu is en beter dan het eerst was. Ik ben ook zelfverzekerder nu, ook heel belangrijk en dat is waar ik het uiteindelijk voor deed. Doel behaald!

Dit bericht is geplaatst in de categorie Doelen met de tag . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *